המדריך להגדרת מטרה והגשמה עצמית – סימני דרך

כך מכוונים GPS מדגם Human 1.0

מרגיש כאילו חזרתי הביתה… המקום הזה ממש עושה לי, ממש טוב.
בחלק ב' של המדריך להגדרת מטרה להגשמה עצמית, הצלחה, שינוי בחיים והתפתחות אישית סיפרתי על קולומבוס ועד עכשיו אני תוהה איך הוא הצליח לשכנע את לואיס דה טורס להלוות לו כסף לרכישת הקאראק.

ומקולומבוס אעבור יש לבאולינג, למה לא בעצם? באולינג זה משחק נחמד, מקבלים נעליים אופנתיות ומצחיקות.

אני זוכר שכשאני היתי יוצא לבאולינג עם חברים, המשחק בדרך כלל היה מתנהל ברוח טובה, היו ביננו תחרויות קבוצתיות וכולם צחקו. ואני מאמין שמי שישחק באולינג יסכים איתי שאין כמו תחושת הניצחון ברגע שמצליחים להבקיע "סטרררררייק"!

אבל אם כבר מדמיינים באולינג אז יהיה ממש מעניין להפוך אותו לאתגרי.

לצורך העיניין בחרתי להבקיע סטרייק אבל עם אטמים באוזניים, כיסוי עיניים ולקחתי כדור שמכהה את החושים.

איך אדע שפגעתי אם בכלל? אם במצב הזה אבקיע סטרייק וגם אדע שהבקעתי אז כנראה יש לי חוש שישי.

ברגע שאוציא את האטמים אולי לא אדע כמה פינים נפלו, אבל בהחלט אקבל פידבק ואבין האם נפלו פינים או לא.

ועכשיו אוריד את כיסוי העיניים, השפעת הכדור תפוג ואז גם יציעו לי פרס של 10,000 דולרים בתנאי שאצליח להבקיע סטרייק.

זה הרגע בו הכל דברים משתנים, יש מוטיבציה וכל החושים שלי ממוקדים ומכווניים למדידה של ההצלחה.

ברגע שאבקיע סטרייק ממש אראה את כל הפינים נופלים ואשמע איך הם מתנגשים אחד בשני.

אחוש איך אנרגיות חיוביות ממלאות אותי. ממש אריח ואטעם את טעם הניצחון. ארגיש שמחה.

אחשוב שאין כמוני בעולם ואקפוץ מרוב סיפוק. כל החושים שלי אומרים לי שניצחתי והגוף מגיב בהתאם.

הסימנים בדרך

למעשה כשאגדיר מטרה רצויה אחפש, אבדוק ואגדיר עם עצמי מה יהיו הסימנים שבאמצעותם אבין שהצלחתי ואילו סימנים יעידו לי על כיוון ההתקדמות הנכון.

אפשר לראות את זה כסוג של set-up ל- GPS הפנימי שלנו. ככל שנזין בו יותר נתונים, סימני דרך ו"נון צדיקים" הדרך למטרות שלנו תהיה ברורה יותר.

ככל שרמת הפירוט של הנתונים שנזין לתוך ה – GPS תעלה, הסבירות שנגיע לנקודת היעד הרצויה תעלה גם.

לאיתור סימני הדרך האלו כדאי לשאול:ביטוי ויזאולי ראייתי

  • מה אראה שיעיד לי שהצלחתי?
  • מה אני רואה בדרך להצלחה?
  • איך אני נראה לאחר שהצלחתי?
  • איך נראית הסביבה שלי לאחר ההצלחה שלי?
  • איזו הבעת פנים יש לי ברגע בו אני מבין שהצלחתי?

ביטוי אודיאלי שמיעתי

  • מה אומרים לי שמעיד על זה שהצלחתי?
  • מה אני אומר לעצמי כשאני מבין שהצלחתי?
  • מה אני אומר לאחרים כשאני בדרך להצלחה?
  • איזה שיר מתנגן לי בראש לאורך הדרך?
  • שמיעה: איזה מנגינה מלווה את תחושת ההצלחה?

ביטוי קינסטטי תחישתי

  • אילו תחושות אחוש בגוף ואיפה?
  • איך זה מרגיש בגוף להחזיק את הפרס, ההגה של של הרכב החדש, החום של הבן זוג האוהב?
  • אילו תחושות מתעוררות בבטן? באיזור החזה? בראש?
  • אילו דברים אפשר לחוש בידיים וברגליים?

ביטוי אולפקטורי וגוסטטורי ריח וטעם

  • איזה ריח ילווה את ההצלחה?
  • איזה טעם מתחבר לי לתחושות ההצלחה?

ביטוי אמוצאונלי ריגשי

  • מה אני מרגיש כשהצלחתי? מה אני מרגיש רגע לפני? ורגע אחרי?

ביטוי קוגניטיבי

  • מה המחשבה הראשונה שעוברת לי בראש ברגע ההצלחה?
  • מה אני חושב על עצמי?
  • מה אני חושב שאחרים אומרים עלי כעת?
  • מה אני חושב שאעשה הלאה?
  • מה אני חשוב על הדרך שעשיתי?

ביטוי התנהגותי

  • איך משתנה ההתנהגות שלי לאחר שהצלחתי?
  • מה משתנה בשפת הגוף שלי?
  • איך משתנה הקצב שלי?
  • מה אני עושה ברגע ההצלחה?

מהמפה שלי

בתור דוגמה אקח מצב מהחיים. קורה שאני כועס על הבן שלי, אני מניח שאם יש לך ילדים אז גם לך זה קורה.

והחלטתי שבפעם הבאה בה אתחיל לכעוס, במקום להרים את קולי אגיב בצורה מאופקת, אוהבת ובונה.

מה שישלים את תמונה ויאפשר לי להבין מתי הצלחתי זה הגדרה של המצב הסנסורי שמלווה את התגובה החדשה שלי:

  1. מה אני רואה כשאני מגיב כך? אני רואה, שלפני עומד הבן האהוב שלי.
  2. מה רואה הילד שלי כשאני מגיב כך? דמות סמכותית אך רכה שאפשר לסמוך עליה.
  3. איך אני נשמע כשאני מגיב ככה? אני נשמע רגוע וסמכותי יותר, נשמע כמו מישהו שאפשר לסמוך עליו וממש בא לך להקשיב לו.
  4. מה עוד אני שומע שם? שומע את הבן שלי אומר לי: אבא אני אוהב אותך!
  5. מה אני אומר לעצמי כשאני מגיב בדרך החדשה? כל הכבוד! אתה אבא טוב!
  6. אילו תחושות חדשות אני מרגיש בגוף? מרגיש הקלה ואנרגיות רעננות בחזה באיזור הלב.
  7. מה לפי דעתי התחושות שחש הילד? הילד חש שיחרור, לפני זה הוא התכונן לכך שארים את קולי ואכעס.
  8. מה אני מרגיש בסיטואציה הזו? גאווה, רוגע, שלווה, ביטחון עצמי.
  9. מה מרגיש הילד בסיטואציה הזו? ביטחון, רוגע, אהבה.
  10. מה אני חושב על עצמי לאחר שהגבתי בדרך החדשה? שתמיד יכלתי וכל מה שהיה דרוש זה ההחלטה להגיב כך.
  11. מה חושב הילד עלי כשאני מגיב כך? שאבא כזה אני רוצה להיות כשאגדל.
  12. איך אני מתנהג בסיטואציה הזו? באיפוק, לוקח נשימה עמוקה, מחכה כמה שניות ואז מסביר בנחת מה הייתי רוצה שהוא יעשה בפעם הבאה.
  13. מהי תנוחת הגוף שלי? כתפיים ישרות, גוף סימטרי ומשוחרר.
  14. איזו הבעת פנים יש לי? חיוך קל, מבט רך ואוהב.
  15. איך מגיב הילד להתנהגות שלי? הוא מופתע, שפת הגוף שלו משתחררת הגוף הופף רפוי יותר, הוא מחבק אותי
  16. איזו הבעת פנים יש לו? הבעת פנים מופתעת שמתחלפת בחיוך של שמחה.
זוהי דוגמה שמתאימה לי בסיטואציה הספציפית הזו ואפשר להמשיך ולשאול עוד ועוד שאלות שיאפשרו לי לצייר את המצב הרצוי בצורה המפורטת ביותר שאוכל.
בסיטואציות אחרות התשובות יהיו שונות, אבל סט השאלות שמתייחס לחוויה הסנסורית לא ישתנה.

המטרות העיקריות בתהליך

  1. לוודא שהחלום שלנו אפשרי בדמיון, כי מה שלא אפשרי בדמיון הרבה יותר קשה במציאות אם בכלל…
  2. לכוונן את מערכות החושים והחוויה כך שהן יקלטו את כל הסימנים שיעדיו על הדרך הנכונה ועל ההצלחה עצמה.

בעידן שלנו אנשים התרגלו לתוצאה מיידית ויש כאלו שרוצים כאן ועכשיו, אבל הם לא קשובים מספיק בשביל לשים לב לשינויים המינוריים שמיום ליום שבונים ומגשימים את החלום שלנו במציאות.

חשוב להיות קשוב לשינויים הקטנים בדרך וכדאי לסגל לעצמנו הרגל של חיפוש שיפורים, קטנים ככל שיהיו, ביכולות ובכישורים שלנו ולשים לב להתקדמויות הקטנות שעשינו.

כל מי שמדלג על השלב הזה עלול למצוא את עצמו מדלג ליד, מעל ומעבר למטרה שלו ופשוט לא ישים לב לכך שהוא כבר הגיע ליעד.

ואיך אתם מתמודדים עם מצבי כעס, ומה אתם עושים במקום להרים את הקול שלכם?

מה תגידו?

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *